Părinți de nota 10

Alimentele banale care devin toxice in cateva minute. Greseala pe care o fac multe gospodine

Ai obiceiul sa gatesti pentru mai multe zile si apoi sa reincalzesti mancarea? Uite ce alimente nu trebuie sa le reincalzesti niciodata! Nu ai timp sa gatesti in fiecrae zi? Esti obisnuit ca la o singura masa sa servesti 3 feluri de mancare si apoi desertul? Tu stii ce efect au anumite alimente atunci cand alegi sa le reincalzesti?

Telina, benefica pentru tensiunea arteriala

Telina este una dintre legumele care rezista la temperaturi foarte scazute, este printre singurele care rezista chiar si in fata brumei. Sucul de telina este benefic pentru buna functionare a rinichilor tai si previne formarea pietrelor la rinichi. Frunzele sunt bogate in vitamina A, iar toata leguma este benefica pentru imunitate, previne tensiunea arteriala si scade colesterolul.

Insa daca ai ales sa o gatesti este bine sa nu o reincalzesti. Nitratii pe care ii contine se vor transforma in substante cancerigene malefice sanatatii tale.

Ouale

Parca nimic nu merge mai bine dimineata ca o omleta cu multa verdeata si un pic de branza. Insa daca nu ai terminat omleta si vrei sa o mananci la pranz sau mai tarziu, nu e nici o probema, numai sa nu o reincalzesti deoarece ouale in acesta situatie pot deveni toxice. Poti opta in schimb pentru un sandvich in care sa adaugi omleta rece sau sa o servesti ca atare alaturi de o salata.

Spanacul

Este deja celebra imaginea marinarului care prinde puteri dupa ce infuleca o cutie de spanac. Ei bine, aceasta leguma este extrem de bogata in substante nutritive esentiale bunei functionari a organismului.

O singura ceasca de spanac iti ofera nu mai putin de 14% din aportul necesar de vitamina C, pe langa acidul folic, calciul si fierul pe care il contine.

Astfel ca este de preferat sa il consumi in stare cruda, la salate sau in smoothie-uri. Nu il reincalzi niciodata,deoarece spanacul contine nitrati care pot sa iti faca mai mult rau decat bine.

Ciupercile

Sunt considerate unele dintre cele mai sanatoase alimente, pline de proteine. Au avantajele ca le poti gasi pe tot parcursul anului, sunt usor de preparat si satioase.

Chiar daca sunt un pic mai greu de digerat de organism. In cazul in care le-ai gatit si vrei sa le reincalzesti, proteinele pe care le contin sufera anumite modificari ce pot da dureri de burta si balonari persistente.

Sunt o buna sursa de energie in cazul in care alegi sa le consumi in stare cruda in salate sau ca garnitura.

Fibrele pe care le contin te pot ajuta sa combati constipatia si sa iti reglezi tranzitul intestinal.

Greşeala pe care o fac gospodinele când prepară mujdeiul de usturoi

În mod tradițional, oamenii de la țară nu pun sare în deliciosul mujdei, iar potrivit inginerului chimist Ștefan Manea, nu e recomandat să punem sare peste usturoi sau peste ceapă.

„În usturoi există două substanțe, aliina și alinoza, despărțite de o membrană fină. Când pisezi usturoiul în intenția de a face un mujdei, cunoscut pentru savoarea pe care o da mâncărurilor de carne și legume, membrana de care vorbeam se sparge, cele două substanțe interacționează și formează alicina. Ei bine, această alicina este fenomenală! Ea protejează de o sumedenie de boli și recent s-a descoperit că și de cancer, mai ales de cancerul de plămâni, boală cu o evoluție rapidă și fatală. Dar pentru ca alicina să fie binefăcătoare pentru corp, nu trebuie să pui sare în mujdeiul de usturoi, pentru că i se distrug pe loc și ireversibil enzimele și, în loc să ne fie de ajutor, substanța formată atacă un alt grup de enzime din organismul nostru!”, spune specialistul.

Cartofii reincalziti pot cauza probleme digestive

Piureul este delicios, poate fi servit in diverse combinatii insa este bine sa il consumi atat cat este cald. In cazul in care ai fiert cartofii pentru piure in coaja si ti-au mai ramas, pastreaza-i la frigider, apoi adauga-i in salate. Nici cartofii prajiti nu par a fi ideali pentru reincalzire.

La acelasi capitol se afla si carnea de pui. Proteinele continute sufera modificari ce pot ulterior sa favorizeze aparitia problemelor la nivelul digestiv.

Sfecla rosie

O sursa excelenta de vitamina B, folati, mangan, fier si fosfor este sfecla rosie. Nitratii pe care ii contine ajuta la buna functionare a circulatiei sangvine in tot corpul, in special al nivel cerebral si muscular. Singurul sau efect secundar este acela ca urina ar putea avea tenta rosiatica.

Poti sa o consumi in stare cruda in sucuri, in salate, fiarta sau coapta, insa niciodata reincalzita. La fel ca in cazul telinei, nitratii sunt benefici doar daca nu o expui prea mult timp incalzirii.

Loading...