Părinți de nota 10

Postul Paștelui 2020 începe pe 2 martie și se termină pe 19 aprilie

După săptămâna albă, de pregătire, în care am renunțat la carne, pe 2 martie începe postul Paștelui 2020, o perioadă în care creștinii ortodocși au voie să consume numai fructe, legume și cereale. Însă, până în prima zi a Paștelui, adică pe 19 aprilie, în postul de 40 de zile creștinii vor avea și câteva zile cu dezlegare la pește, adică doar în acele zile pot consuma pește sau produse derivate din acesta.

Spre deosebire de Postul Crăciunului, mult mai ușor, cu foarte multe dezlegări la pește, acest post este mai aspru, dar și cu mai multe beneficii pentru sănătate, având în vedere că avem la dispoziție multe legume proaspete, pline de vitamine și minerale.

Două dezlegări la pește în Postul Paștelui 2020
Însă nici acest post nu este lipsit de dezlegări, dar sunt numai două, una pe 25 martie de Buna Vestire (în fiecare an este aceeași dată) și în Duminica Floriilor, anul acesta pe 12 aprilie, când se sărbătorește intrarea Domnului în Ierusalim.

Beneficiile postului
Specialiștii spun că avem nevoie de post cel puțin 1-2 zile pe săptămână, însă dacă vrem să ajutăm cu adevărat organismul, abia după 7 zile de post consecutive se vor vedea beneficiile. Odată cu eliminarea produselor de origine animală consumul caloric scade foarte mult și riscul bolilor asociate cu îmbătrânirea. În post scade și nivelul de zahăr în sânge, asta dacă nu mâncăm toată ziua covrigi și multe alte „mezeluri” de post. Și nivelurile de trigliceride și colesterol scad. Mai mult, cercetătorii spun că legumele și fructele favorirează producerea de noi celule stem, asigurând întărirea sistemului imunitar. Digestia devine mai ușoară, enzimele pentru lactate și carne nu se mai secretă și sistemul digestiv ia o pauză, o vacanță, ca apoi să revină în forță, gestionând mai bine noile provocări alimentare. Și dacă nu consumi foarte mulți carbohidrați și grăsimi (cele vegetale sunt tot grăsimi și ne afectează dacă le consumăm în exces) putem chiar pierde câteva kilograme.

Puterea alimentelor verzi
Primăvara avem foarte multe astfel de legume cu frunze verzi și ar fi păcat să nu profităm de ele. Sunt bogate în nutrienți și o concentrație mare de antioxidanți, dar și vitamine și minerale. În plus, sunt alcaline și bogate în fibre, ceea ce ne ajută să eliminăm mai ușor toxinele și grăsimea, dar și sistemul cardiovascular.

Sursă vegetală de calciu

Mulți se plâng de carențe de calciu în timpul postului. E bine, azi avem suplimente de calciu la îndemână, dar și susanul! Este cea mai bună sursă de calciu vegetală. Avem nevoie de două lingurițe de semințe crude pe zi pentru a compensa lipsa surselor de lactate. Le poți consuma la gustări, ținându-ți de foame foarte bine sau adăugate în salate, la mesele principale.

Avem nevoie de proteine!
Dar și pe ele le găsim în vegetale: fasolea, lintea, mazărea, ciupercile și quinoa sunt surse foarte bune de proteine. Așa că asigură-te că în fiecare zi ai în dietă una dintre aceste proteine „verzi”.

Citeste continuarea pe femeia.ro

Loading...