Părinți de nota 10

Aceste trucuri înainte de culcare, te pot ajuta să dormi mai bine

Ce poți face pentru a combate insomnia, sau somnul superficial? De regulă, principalele cauze ale tulburărilor de somn sunt problemele de sănătate. Există situații în care factorii de risc pentru insomnie sunt alții: stresul, stările de nervi, gândurile negative, etc. Din fericire, un somn bun este întotdeauna la îndemână, dacă aplici câteva trucuri înainte de culcare, care te pot ajuta să dormi mai bine.

Află în acest articol câteva sfaturi pentru a dormi mai bine și de ce este recomandat să dormi cu ușa de la dormitor închisă.

Navigare rapidă în articol:

Cum trebuie să fie temperatura în dormitor?
Sfaturi pentru a dormi mai bine
De ce NU trebuie să dormi cu ușa de la dormitor deschisă?
1. Cum trebuie să fie temperatura în dormitor?

În prezent, foarte multe persoane adulte au probleme cu insomnia. În SUA, aproximativ 30% dintre adulți suferă de tulburări de somn. Pentru a-i ajuta, cercetătorii au studiat aceste probleme, au căutat sfaturi la medici specialiști în tulburări de somn și au ajuns la concluzia că temperatura în dormitor este importantă pentru somn.

Ei consideră că temperatura în dormitor trebuie să fie cuprinsă între 66-68 grade Fahrenheit, astfel somnul va fi mai odihnitor. Asta înseamnă cam 18-19 grade Celsius. Prin urmare, oameni sunt sfătuiți să acorde o atenție mai mare temperaturii din camera în care dorm, să folosească un termometru și să programeze termostatul de la centrală pentru una din aceste valori. Desigur cei care sunt mai friguroși pot seta termostatul până la 20-21 de grade, astfel încât să se simtă confortabil.

Specialiști spun că o scădere a temperaturii corpului induce somnul; dacă în cameră este mai rece, este mai ușor să adormi decât dacă este prea cald. Asta nu înseamnă însă ca în dormitor să ai acea senzație de frig, pentru că frigul trezește. Dacă în cameră este prea cald, încât transpiri, atunci somnul nu va fi bun. Specialiștii recomandă temperatura în cameră să fie potrivită, astfel încât persoana care doarme să se simtă confortabil.

Somnul REM
Dacă temperatura în cameră nu este potrivită, este afectat somnul REM – acea perioadă a somnului când visezi, sau când se spune că miști ochii. Doar în timpul somnului REM oamenii mișcă ochii. În somnul non-REM nu se întâmplă asta. Visele apar în timpul somnului REM.

Specialiștii au spus că în general, somnul REM ține aproximativ 90 de minute după ce adormi. Prima etapă de somn REM este scurtă, de aproximativ 10 minute, apoi etapele următoare sunt puțin mai lungi. De obicei ultima etapă de somn REM poate dura și o oră și are loc dimineața.

Probabil mulți oameni au observat faptul că visează în zori, atunci este ultima etapă de somn REM, care ține destul de mult și visele sunt mai lungi. În timpul somnului REM crește frecvența cardiacă și respirația, visele pot fi destul de intense deoarece creierul este mai activ decât în alte faze de somn.

2. Sfaturi pentru a dormi mai bine

Uleiul de lavandă poate fi un instrument pentru a dormi mai bine. Mirosul de lavandă are efect calmant, reduce anxietatea și starea de agitație. Unii cercetători au spus că parfumul de lavandă poate relaxa corpul, mintea, are efect calmant asupra sistemului nervos. Ei recomandă uleiul de lavandă pentru că poate îmbunătăți calitatea somnului.

De asemenea, iasomia are un miros dulce care induce somnul. Persoanele care suferă de insomnie pot folosi parfum de iasomie pentru a reuși să aibă un somn odihnitor. Cercetătorii consideră iasomia chiar mai eficientă decât lavanda, în ceea ce privește efecte sale mai puternice de a îmbunătăți calitatea somnului.

Alte opțiuni olfactive care îi ajută pe oameni să doarmă mai bine sunt: vanilia (are efect relaxant, reduce stresul) și valeriana (reduce anxietatea).

Care este durata normală a somnului?
Fiecare om știe că are nevoie de somn, dar probabil nu știe exact câte ore pe noapte ar trebui să doarmă pentru a-și menține sănătatea. Durata de somn a fost stabilită de specialiștii de la SleepFoundation.org, în funcție de vârstă, astfel:

Oamenii cu vârsta cuprinsă între 18-64 de ani au nevoie de 7-9 ore de somn
Adulții care au depășit 64 de ani ar trebui să doarmă 7-8 ore pe noapte
Bebelușii nou-născuți trebuie să doarmă 14-17 ore
Copiii de 1-2 ani au nevoie de 11-14 ore de somn
Copiii cu vârsta cuprinsă între 3-5 ani trebuie să doarmă 10-13 ore
Copiii de 6-13 ani au nevoie de 8-10 ore de somn.
Oamenii care dorm mai puțin au un risc mai mare de a suferi de obezitate, boli de inimă, diabet zaharat de tip 2, depresie și alte probleme cognitive. De asemena, ei pot ajunge în timp să aibă probleme de concentrare și de memorie, din cauza deficitului de somn sau a trezirilor din timpul nopții.

Citeste continuarea pe familist.ro

Loading...