Părinți de nota 10

Gandirea pozitiva: trucuri pentru parinti

Pentru o mamica, „Totul va fi bine” sau „Ingrijoreaza-te mai putin, draga” nu functioneaza. Pentru copilul tau, te nelinistesti mai mult decat pentru tine insati.

Totusi, peste tot auzim: „Gandirea pozitiva schimba realitatea! Gandirea pozitiva ne fereste de rau!” Daca asa stau lucrurile, atunci ne dorim sincer sa existe si o gandire pozitiva mai REALISTA… pe care sa o creada si mamicile. Deci, exista asa ceva?!
Gandirea pozitiva: Binecuvantarea mamei il pazeste pe copil
Da. Sfintii Parinti ne invata asa: „Parintii au mare putere asupra copiilor lor. Orice doresc si cugeta despre copiii lor se implineste. De aceea, parintele trebuie sa chibzuiasca bine ce gandeste despre copiii sai. Parintii trebuie sa indure multe si pe toate sa le ierte…”

„Binecuvinteaza pe copiii tai! Orice ar face, nu ii ocari, nu ii injura, nu le dori raul, nici macar in gandul tau. Taie de la radacina orice pornire de rau spre copiii tai. Gandurile mamei sunt nespus de puternice.

Gandurile dusmanoase il apasa pe copil si il expun la tot felul de pericole, orice varsta ar avea el. Cand iti vine o pornire sau un gand de ura pentru copilul tau, roaga-te la Dumnezeu sa te ierte, sa iti vindece neputinta. Si binecuvinteaza-l pe copil. Binecuvinteaza pe copiii tai, mereu! Binecuvantarea mamei il pazeste pe copil si il insoteste, pe orice drum ar lua-o…”

Gandirea pozitiva: Cum ne sunt gandurile, asa ne este si viata
„Suntem si noi resposabili pentru comportamentul copiilor nostri. Sigur le-am dat copiilor nostri pilda de viata? Pentru ca ei fac ce vad si ce simt la noi. Omul este mic, dar poate face si mare bine si mare rau – dupa cum ii sunt gandurile si dorintele.

Din ganduri izvoraste totul, si binele si raul. Gandurile noastre se infaptuiesc. Ele razbat din noi si atunci lucreaza asupra sistemului nervos al tuturor fiintelor, fie intelegatoare, fie animale, fie din lumea plantelor. Si in mod direct asupra copiilor nostrii…

poza mama si copil fericiti la iarba verde
Gandurile noastre se implinesc. Gandurile sunt o mare putere. De aceea, ele trebuie sa fie desavarsite si curate, caci noi raspandim, suntem o centrala nespus de puternica (a gandurilor), o centrala de receptie si emisie. Gandurile noastre au o inraurire de necrezut.”

Si sa fim constienti de asta si sa ne bucuram de asta si sa lucram, pentru ca daca noi lucram cu noi, toata lumea se schimba! Comuniunea asta dintre oameni este foarte mare… Si mai ales intre copii si parinti!

„Asa ca, sa ne schimbam gandurile. Cum ne sunt gandurile, asa ne este si viata. Oamenii dau putina atentie acestui fapt, dar Dumnezeu ne descopera ca gandul este o putere uriasa.”

Gandirea pozitiva: O provocare pentru parinti
„Multi parinti isi dau seama ca sunt mai tot timpul plini de frica si de neliniste cand isi cresc copiii”, scrie Virginia Waters, in cartea ei, Povesti rationale pentru copii. „Mintile lor sunt incarcate de ganduri inspaimantatoare legate de tot ar putea sa mearga prost cu copiii lor: de la pericole fizice, probleme de tip social, pana la tulburari emotionale. Ei isi imagineaza toate pericolele care pandesc in lume si care ii impiedica sa creasca niste copii sanatosi si fericiti. Ce ganduri negative si toxice ii chinuie pe multi dintre parinti?”

5 ganduri negative ale parintilor
1. Trebuie sa fiu un parinte perfect. Daca nu sunt intotdeauna calm, competent si corect in modul in care imi tratez copiii, acestia se vor dezvolta prost. Sunt intotdeauna inspaimantata ca voi face o greseala si ca micutul meu va avea de suferit. Sunt singura responsabila de cresterea lui si, daca va da gres, nu mi-as ierta-o niciodata.

Cum sa gandesti pozitiv si rational:

Imi dau seama ca nu exista parinti perfecti si nici copii perfecti. Pretentia de a fi ceva ce imi este imposibil sa fiu (adica perfecta) nu are niciun sens. Ma conduce la suparare, frustrare si tensiune continua. As prefera sa fiu un parinte cat de bun cu putinta. Totusi, incerc sa ma accept pe mine atunci cand fac greseli pe care orice parinte le face.

poza mama si fata la plaja
2. Trebuie sa am grija, astfel incat copilul meu sa nu simta niciodata disconfort, sa nu fie ranit sau sa nu fie in vreun pericol. Ii voi oferi toate lucrurile pe care nu le-am avut eu cand eram copil. Trebuie sa ma asigur ca este intotdeauna in siguranta si sa il protejez de toate neplacerile prin care am trecut eu.

Din cauza acestor pretentii nerealiste, mamica risca sa ii ingradeasca viata copilului si sa ii rapeasca multe din placerile copilariei. In acelasi timp, iti alimentezi sentimentul de frica, pe care apoi il transmiti si micutului.

Cum sa gandesti pozitiv si rational:

Mi-ar placea sa ii pot feri pe copiii mei de experiente dureroase si periculoase. Dar imi dau seama ca un anumit grad de disconfort si asumare de riscuri este important pentru cresterea si dezvoltarea lor.

3. Ar fi ingrozitor daca micutii mei nu m-ar iubi tot timpul. Nu as suporta sa ma urasca nici macar pentru o secunda. Incerc din rasputeri sa nu fac lucruri care i-ar supara sau i-ar intoarce impotriva mea. Cel mai rau lucru pentru mine ar fi ca ei sa ma respinga.

Astfel de pretentii nerealiste pot face din tine o mama incapabila sa controleze comportamentul copiilor. Copiii isi pierd respectul fata de mama si ajung sa o domine. In plus, tu traiesti cu o teama permanenta ca ei nu te vor mai iubi.

Cum sa gandesti pozitiv si rational:

As face mai bine sa renunt la nevoia mea constanta de iubire si aprobare din partea copiilor, daca vreau sa imi reduc frica permanenta. Eu ii iubesc pe ei, si dragostea pe care o dau este singura pe care o am. Toti copiii, mai devreme sau mai tarziu, se razvratesc. As prefera ca ei sa ma iubeasca tot timpul… Dar realizez ca nu pot sa le permit orice si ca trebuie sa le limitez actiunile, pentru propria lor crestere si buna-stare. Vor fi momente cand ei nu ma vor placea si chiar imi vor striga ca ma urasc. Toate mamicile trec prin asta… voi vorbi si cu alte mamici si ma voi mai linisti.

4. Mi-e teama ca ceilalti nu vor aproba modul in care imi cresc eu copiii. Ar fi ingrozitor sa creada ca sunt un parinte lamentabil. De cate ori ies cu copiii, mi-e teama ca se vor purta necuvincios si ca oamenii vor gandi ca sunt un parinte ineficient. Comportamentul lor este atat de greu de prezis, incat ma simt mereu stresat de asta.

Cum sa gandesti pozitiv si rational:

poza mama si copilul fericiti
As prefera sa primesc din partea celorlalti validare, cand vine vorba despre modul cum imi cresc eu copiii. Dar cand ei ma dezaproba, refuz sa ma desconsider si sa cred ca evaluarile lor sunt mai justificare decat ale mele.

Desi uneori ma port mai putin perfect, asta nu inseamna ca am esuat ca parinte. Si parintele creste, odata cu copilul.

Cand ceea ce simt este Vai de capul meu, nu sunt bun de nimic, n-am facut nimic…, imi spun asta: Dar nu sunt gata! Nu sunt gata!

Imi amintesc mereu ca nu sunt gata, ca invat in fiecare zi sa fiu parinte. Nu dau drumul acestui gand bun si fac ce tine de mine.
5. Daca nu sunt tot timpul nelinsitit si temator cu privire la bunastarea copiilor mei, inseamna ca nu sunt un parinte bun! Daca ii iubesc pe copiii mei, normal ca sunt tot timpul ingrijorata! Nu vezi cati nebuni sunt pe toate drumurile, cate pericole, si copii sunt in permanenta expusi la ele! Daca nu sunt ingrijorata pentru copil, cine stie ce lucruri ingrozitoare o sa Ii se intample!

Cum sa gandesti pozitiv si rational:

Ce-ar fi sa testez putin cum stau lucrurile in realitate? Oare toti parintii buni sunt chinuiti de ingrijorare si de neliniste? Ce-ar fi sa observ comportamentul cunostintelor si prietenilor pe care eu ii consider a fi parinti buni? Si chiar sa le cer sfatul. Poate voi descoperi ca ei nu sunt atat de tematori pe cat sunt eu…

Gandirea pozitiva: Trucuri pentru parinti
Iata cateva modalitati pe care Virginia Waters le recomanda parintilor, asa incat sa ne schimbam gandurile si sa ne reducem o parte din temeri. Poate ca unele ti se potrivesc si tie.

1. Concentreaza-te asupra prezentului. Ingrijorarea este cauzata in principal de gandurile catastrofale cu privire la viitor. Cu alte cuvinte, daca iti imaginezi ce se poate intampla mai rau, te auto-convingi ca lucrurile se vor intampla intocmai. In schimb, concentrandu-te asupra prezentului, iti poti scurt-circuita imaginarea unor situatii ipotetice, care provoaca teama.

2. Imagineaza-ti in detaliu tot ce s-ar putea intampla mai rau. Convinge-te ca poti suporta orice. Cand se gandesc la viitor, multi oameni devin tematori si anxiosi, pornind de la o imagine vaga a ceea ce s-ar putea intampla. Necunoscutul este de regula mai inspaimantator decat o imagine detaliata a viitorului. Ai putea sa iti reduci frica, imaginandu-ti complet si viu ceea ce iti provoaca teama. Confruntand.

poza mama si copilul pe bicicleta
3. Imagineaza-te pe tine insuti facand fata cu succes situatiei. Multi oameni se inspaimanta, imaginandu-si cum esueaza in mod lamentabil. Cu cat se concentreaza mai tare pe aceste imagini, cu atat devin mai speriati si posibilitatea de a da gres creste. Fa in mod repetat un exercitiu: imaginandu-te pe tine facand fata in mod adecvat situatiei. De asemenea, imagineaza-ti ca faci fata nu foarte onorabil, si totusi acceptandu-te pe tine insuti, indiferent de rezultat.

4. Asuma-ti riscuri. De cate ori eviti ceva din cauza ca te temi, practic iti intaresti frica. De fiecare data cand faci ceva in ciuda fricii, o diminuezi.

5. Aminteste-ti ca este mai important sa faci lucruri decat sa le faci perfect.

6. Expune-te la lucrurile de care te temi. Incearca sa iti confrunti temerile prin pasi mici, treptati. Desi s-ar putea sa te simti mai inspaimantat la inceput, treptat, cu fiecare nou pas, te vei simti mai confortabil.

7. Vorbeste-ti calm atunci cand te simti speriat sau foarte ingrijorat de ceva. Spune-ti: Sentimentele acestea sunt produse doar de gandurile mele, imi produc singur ingrijorarea si la fel pot sa o si alung.

8. Acorda-ti momente speciale in care sa te ingrijorezi. Programeaza-ti zece minute in fiecare zi pentru ingrijorari si ganduri catastrofale. Fa un efort de a nu te ingrijora in niciun alt moment al zilei!

Loading...