Părinți de nota 10

Apelul unui medic pediatru. Opriți-vă copii până în 12 ani să mai folosească aceste dispozitive

Copiii și tinerii folosesc dispozitivele portabile (telefoane mobile, tablete, jocuri electronice) de 4-5 ori mai mult decât perioada recomandată de pediatri. Acest lucru are grave consecințe pentru sănătate, astfel că specialiștii pledează pentru interzicerea utilizării acestor aparaturi de către copiii sub 12 ani, relatează site-ul Healthytipsworld.com, citat de Huffington Post.

Chris Rowan, medic terapeut pediatru american, vorbeşte, într-o postare pe blogul său de pe Huffington Post, despre pericolele la care se expun copiii care îşi petrec prea mult timp butonând pe telefoane sau pe tablete. <>, scrie el, enumerând 10 motive.

La nivel instituțional, American Academy of Pediatrics și Canadian Society of Pediatrics au recomandat deja de mult timp ca până la vârsta de 2 ani copiii să nu fie deloc expuși la tehnologie, cei cu vârstele între 3 și 5 ani să aibă accesul restricționat la doar o oră pe zi, iar cei între 6 și 18 să limiteze utilizarea acestor aparate la doar două ore pe zi.

Mai multe fundații care activează în domeniul sănătății copiilor, precum Kaiser Foundation și Active Healthy Kids Canada, au semnalat că perioadele recomandate de utilizare sunt cu mult depășite de către copiii, în condițiile în care accesibilitatea și utilizarea de astfel de tehnologii au crescut semnificativ în special în rândul celor foarte mici, notează RomaniaTV.

Iată care sunt motivele pentru care trebuie sa puneți STOP acum folosirii de către copiii sub 12 a acestor dispozitive electronice.
Creșterea rapidă a creierului

Între zero şi doi ani, creierul copilului îşi triplează dimensiunea după care continuă să se dezvolte rapid până la vârsta de 21 de ani. Dezvoltarea creierului în acea perioadă de formare este determinată de stimulii din mediul înconjurător sau de lipsa lor. Stimularea provocată de supra-expunerea la tehnologie (telefoane, internet, tablete sau TV) este asociată cu deficit de atenție, întârzieri cognitive, probleme de învățare, impulsivitate crescută şi o abilitate mai mică de autocontrol.

Dezvoltare întârziată

Folosirea tehnologiei restricționează mişcare, lucru care poate duce la o dezvoltare întârziată, notează Chris Rowan. Unu din trei copii intră acum în sistemul educational cu astfel de probleme care le afectează rezultatele academice. Mişcarea îmbunătățește atenția şi abilitatea de a învăţa.

Obezitate epidemică

Televizorul şi jocurile video sunt legate de creşterea numărului de copii obezi. Copiii cărora li se permite să aibă un dispozitiv în dormitor au cu 30% mai multe şanse de a deveni obezi.

Privarea de somn

60% din părinţi nu îşi supraveghează copiii când aceşti folosesc diverse tehnologii şi 75% din copii au voie cu gadgeturi în dormitoare. 75% din copiii cu vârste între 9 şi 10 ani suferă de lipsa somnului, lucru care le influenţează negativ rezultatele de la şcoală.

Emisii de radiații

În mai 2011, OMS a plasat telefoanele mobile în categoria de risc 2B din cauza radiațiilor emise, ceea ce înseamnă că acestea pot duce la cancer. După o cercetare amănunțită în 2013, dr. Anthony Miller de la Școala de Sănătate Publică a Universității din Toronto a propus reclasificarea expunerii la frecvențe radio în categoria 2A, ceea ce înseamnă „probabil cancerigenă”, ceea ce indică faptul că aceste dispozitive reprezintă o amenințare cu mult mai mare.

Boli mintale

Folosirea în exces a tehnologiei este unul din factorii care provoacă depresie, anxietate, deficit de atenţie, autism, tulburare bipolară, psihoze sau alte comportamente problematice printre copii.

Agresivitate

Conţinutul media violent poate provoca agresivitate. Copiii mici sunt din ce în ce mai expuşi la violenţa fizică şi sexuală din media din zilele noastre. Rowan dă exemplu jocul Grand Theft Auto V care ilustrează crime, sex, viol, tortură şi mutilare.

Demența digitală

Conţinutul media de mare viteză poate contribui la deficitul de atenţie, la scăderea puterii de concentrare şi a capacităţii de memorare. Copiii care nu pot fi atenţi, nu pot învăţa.

Efecte legate de viitorul copiilor

Tehnologia nu are capacitatea de a învăța copilul lecțiile de viață practice și abilitățile necesare pentru viața viitoare, astfel încât supraexpunerea la aceste gadget-uri și la mass-media i-ar putea afecta negativ viitorul.