Medicii pediatri s-au pus de acord in ceea ce priveste jucariile cele mai recomandate pentru dezvoltarea copilului: cu cat sunt mai simple, cu atat e mai bine. Tableta, telefonul si alte gadgeturi electronice nu sunt indicate.
Exact la timp incat parintii sa poata face alegeri inspirate inainte de sarbatori, Asociatia Americana de Pediatrie a emis un raport legat de cele mai bune jucarii pentru dezvoltarea copiilor.
Tabletele, telefoanele si alte dispozitive, complet nerecomandate
Specialistii sustin, astfel, ca cele mai bune jucrii sunt cele cat mai simple, la polul opus fata de ce se gaseste azi in magazinele de profil: cat mai luminoase, cu melodii, ecrane.
Cele mai bune jucarii pentru dezvoltarea corecta a copiilor raman cele clasice: cuburi, papusi, jocuri de societate, mingi, puzzle-uri, trenulete, kit-uri artistice (acuarele, tempera, etc), jocuri de societate, litere de jucarie, biciclete, etc.
„Jucariile au evoluat de-a lungul anilor, iar reclamele pot face parintii sa creada ca jucariile ce se bazeaza pe un mediu virtual sau digital sunt mai educative.
In realitate, cercetarea ne arata ca cele mai bune jucarii nu sunt cele luminoase, scumpe sau care fura ochii, ci cu cat mai simple cu atat mai bine.”, a explicat Aleeya Healey, medic pediatru si autor al lucrarii de specialitate.
Cand copiii sunt micuti, au nevoie de jucarii ce ii incurajeaza sa fie sociabili si sa dezvolte relatii. Totodata, au nevoie de jucarii care ii ajuta sa isi dezvolte limbajul, functiile motorii si gandirea logica.
In timp ce jucariile simple, precum cuburile sau o minge pot face acest lucru, jucariile ce se bazeaza pe ecrane si o lume virtuala pot izola copiii, facandu-i inactivi.
Cele mai bune jucarii sunt cele simple, care nu fura ochii
Cele mai bune jucarii sunt cele in jurul carora se poate dezvolta o lume imaginata, cele cu care se pot juca si parintii, impreuna cu copiii lor.
„Cu cat aflam mai multe despre dezvoltarea creierului, cu tat intelegem mai mult ca nevoia de joaca e bazata pe nevoia de interactiune umana.
Nu exista ecran, joc video sau aplicatie care sa inlocuiasca interactiunea umana.” a detaliat autoarea.