Dacă un copil are note mici la şcoală, nu înseamnă neapărat că are un coeficient de inteligenţă redus. Personalitatea celor mici este un reper mult mai relevant decât performanţele lor şcolare, spun psihologii.
Notele de la şcoală nu reflectă neapărat nivelul de inteligenţă al unui copil, sunt de părere psihologii. Dască acesta nu ia premiul întâi la sfârşit de an şi nu este bursier, nu înseamnă că este mai puţin isteţ decât alţii, notează publicaţia „Your Tango“.
A demonstrat acest lucru psihologul Arthur Poropat, de la Universitatea Griffith, din Australia. Unele trăsături psihologice sunt mult mai relevante decât notele primite de copil la şcoală, susţine specialistul. Iată care sunt acestea:
Este conştiincios
Copiii care muncesc mai mult pentru a obţine note mari la şcoală învaţă astfel că succesul nu se atinge uşor în viaţă şi devin perserverenţi. De partea cealaltă, un copil căruia i se spune des că este isteţ sau perfect are tendinţa să renunţe după primele încercări.
Un copil conştiincios este dornic să înveţe mai mult şi nu renunţă dacă nu înţelege ceva de la bun început. El va încerca din nou fără să se descurajeze, iar părinţii ar trebui să-i laude eforturile depuse, nu nota obţinută la şcoală.
Este curios
Copiii dornici să înveţe vor fi cei mai căutaţi angajaţi în viitor. Curiozitatea intelectuală îi determină să fie receptiv şi să găsească soluţii inedite la problemele cu care se confruntă – din nou, un lucru foarte apreciat de angajatorii aflaţi mereu în căutarea unor idei inovatoare.
Este deschis la minte
Un copil căruia nu-i este jenă să spună că nu cunoaşte un răspuns şi care nu se teme să pună întrebări va avea reuşite mai mari în viaţă, fiindcă ştie că are întotdeauna de învăţat. Părinţii trebuie să-l încurajeze să accepte păreri şi idei noi, să fie tolerant cu cei din jur şi să nu emită judecăţi de valoare.
Are încredere în el
La un interviu de angajare, va conta mai puţin dacă fiul sau fiica ta ştie să rezolve probleme de matematică sau să recite poeme. Angajatorul va fi mai atent la cât de multă încredere în sine are angajatul pentru a-şi da seama dacă va putea face faţă provocărilor de la serviciu.
Încurajează-ţi copilul să vorbească în numele lui cu profesorii şi chiar cu autorităţile pentru a-i creşte încrederea în sine.